زیر پله

از زیر پله چگونه استفاده کنیم؟

موارد استفاده از زیر پله شامل:

– دکوراسیون زیر پله به عنوان بار نوشیدنی

– شرایط تهویه بار زیر پله

– پوشش زیر پله به وسیله رختکن و کفشکن

– شرایط معماری مناسب برای درنظر گرفتن کفشکن در زیر پله

– تعبیه سرویس بهداشتی در زیر پله

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که می خواهند فضای زیر پله دکوراتیو منزل را مانند سابق نپوشانند، می توانید به سراغ سه بخش از مجموعه مقالات “کاربری و دکوراسیون فضای زیر پله” بروید.

به دلیل گستردگی این موضوع و ایده های بسیاری که می توان برای فضای زیر پله درنظر گرفت تصمیم گرفتیم بخش چهارم این موضوع را ارائه دهیم، پس با ما همراه شوید.

زیر پله؛ بار نوشیدنی

این ماده درون ظرف است که شکل ظرف را می سازد.

در ابتدا می بایست تصمیم بگیرید که می خواهید چه حجمی از نوشیدنی را در منزل نگهداری کنید.

این فضا باید برای شکل خاصی از بطریها در نظر گرفته شود. شکل و ابعاد جسمی که قرار هست فضای شما را بسازد مهم است. این ماده درون ظرف است که شکل ظرف را می سازد. شما چه یک یخچال کوچک داشته باشید و چه سردابی مجلل مهیا کنید در نهایت همه چیز به اندازه یک بطری، کوچک می شود.

نکته قابل توجه تمام طراحی های شما باید متناسب با کاربری و شیء ای باشد که شما برای آن اقدام به طراحی می کنید. بررسی نکات ریز طراحی فضای بار از حوصله و حیطه این موضوع از مقاله خارج است بنابراین این فضا را به اختصار و با کمک گرفتن از نمونه های اجرا شده تفسیر می کنیم تا به شما در پوشاندن فضای زیر پله کمک کند.

مهمترین نکته در طراحی این فضا دمای ثابت آن می باشد. شراب باید در ۵۵  تا ۵۸  درجه فارنهایت ( ۱۲٫۷  تا ۱۴٫۴  درجه سانتیگراد) و ۶۰  تا ۸۰  درصد رطوبت نگهداری شود. این شرایط ایده‌آل هستند، اما خارج شدن از این پارامترها تا ۵  درصد نباید به چیزی آسیب برساند. بنابراین حتما دما و رطوبت فضای زیر پله را بررسی نمایید. اینکه پلکان شما در کدام قسمت منزل درنظر گرفته شده است در این دو عامل (رطوبت و دما) بسیار موثر است.

نور خورشید و برخی از نورهای مصنوعی می‌توانند باعث تخریب شراب و ایجاد پیری زودرس آن شود. بنابراین فضای ذخیره‌سازی بسته را در نظر بگیرید که قرارگیری در معرض نور و اشعه UV  را مسدود می‌کنند. این ویژگی ها در فضای زیر پله دست یافتنی است.